fredag 11 januari 2008

BIF legenden John Box

För de lite äldre BIFarna så var John Box en riktig BIF ikon. Han är känd för sina korvar efter träningarna i den gamla klubbvillans källare. Han brann verkligen för föreningen och många säger att han var som en extra far. John samlade artiklar om Borrby och då framförallt Borrby IF nästa hela sin livstid. Denna jätte samlig ärvde hans son Rox Box som säkert många Borrbybor känner till.

För ett par år sedan lånade jag en del av denna samling för att scanna in. Det var ett hårt arbete och jag fick näst in till in artiklar över fyra år. Men jag glömde helt bort dem bland alla andra bilder, dokument som finns i mitt arkiv. MEN NU! nu är det dags att presenterar lite gamla BIF historia. Gå in på bildalbumet och läs lite vet jag.

Stort tack till Rolf!
/Frank

1 kommentar:

Anonym sa...

den största BIfaren av dem alla!!
Vila i frid John